luni, 6 iunie 2011

Comentariu literat-artistic: Nu tot ce zboară se mănîncă


De multe ori am auzit ceastă vorbă: Nu tot ce zboară se mănîncă.
Am auzito în diferite situaţii, de la diferiţi oameni, cît intelectuali atît şi oameni de rînd. Nu putem spune că e o vorbă întîlnită mai des la ţară sau la oraş sau pe lună :D.
Acum daţi să vedem care este sensul acestei comparaţii dacă se poate de spus aşa.
Am căutat o explicaţie bună, clară şi precisă dar nu am găsit. Am găsit în diferite surse doar comentarii. Iată unele din ele:
1.Nu orice este posibil ! . sau nu tot ce auzi este adevarat ! 
2.Adica sa nu crezi in basme
3.Adica sa nu crezi tot ce tii se spunehappy Este un proverb.
4.Că nu tot ce vrei se poate întâmpla sau poti avea.
5.Înseamna ca nu mai trebuie sa fi asa naiva ca totul se rezolva usor.Sau ca un lucru la fel ca si un om nu e mereu ceia ce parewinking
6.Nu toate probleme au și o rezolvare, nu tot ce vezi poate fi și palpabil!



În concluzie generalizez cam aşa: Nu tot ce vezi, auzi, simţi, crezi etc. e real, nu fi naiv şi nu crede în basme, fii realist.

În principiu este înţeles sensul dar eu nu văd bine comparaţia.
În general de unde sa luat aşa stereotip că tot ce zboară se mănîncă. Nici măcar 50 % din ce mîncăm nu este de origine animalieră şi încă să zboare acel animal. Nici măcar găinile nu prea zboară, porcii nici nu mai spun. Dar de legume, fructe ? 
I sa spus cuiva cînd era mic să mînînce tot ce zboară că restul nu e comestibil ? Parcă chiar mă enervez :D nici nu pot scri, îmi pierd gîndul. De unde aşa comparaţie au luato. Mie mereu la şcoală, de fapt la toţi nu numai mie, ne spunea o profesoare cînd se enerva : Tu ce crezi că tot ce zboară se mănîncă? Şi mereu mă enervam de unde a mai luat aşa idee. De ce crede că noi gîndim că tot ce zboară se mănîncă ? Ce nea văzut măcar o dată mîncînd muşte, ţînţari, lilieci, hulubi, păsări diferite, da chiar şi avioane. Nici nuştiu ce să spun, după părerea mea este o comparaţie cu sesns bun dar în acelaş timp nu are nici un sens pentru că nu e o comparaţie. Prostii, deja şi eu încep a scrie prostii.

Să încerc şi eu să fac aşa vreo două.
1. Nu tot ce stă sa stricat. 
Cu sensul că trebuie să încerci din nou şi din nou, şi vei reuşi, şi nu te lăsa şi aşa mai departe ( să vedeţi cu ce intonaţie spun eu asta :D parcă sunt dintrun film şi încurajez pe cineva să taie cablul drept la bombă că va reuşi :D ). Dar iarăşi de unde am lua că tot ce stă e stiâricat. Oare toate maşinile ce stau în ambuteiaj sunt stricate ? toate casele etc.?
2. Nu tot ce sare este broască. 
Mam inspirat din Racul, broasca şi o ştiucă. Tot are sens, încă bun. Adică sunt alţii care chiar tind spre viitor,spre mai bine, se zbat, nu doar fac impresia, nu stau pe loc. Dar în acelaş timp de ce broasca ? ce cangurul nu sare ? sau căprioarele din Africa că aşa şi fug de lei,tigri etc. sărind. 
3. Nu tot ce luminează este bec. 
Acesta în genere nu ştiu nici eu cum săl explic. Cred că nu tot ce  pare curat la suflet, bun sau eu ştiu e chiar aşa. Şi nu toţi oamenii sunt buni. Dar în acelaş timp ce are becul ? ce numai becul luminează ? prostii ,prostii.

Şi cam aşa mai departe, pot continua mult. 
Mai pe scurt gîndiţivă la ce spuneţi sau lămuriţimi vă rog şi mie să înţeleg :(    :D
O zi bună.



2 comentarii: