luni, 6 iunie 2011

Photoshop-ul exista în Moldova încă din anul 1992

Photoshop-ul exista în Moldova încă din anul 1992.
Nu este o afirmaţie dovedită ştiinţific, prin documente etc. este doar o concluzie de a mea :D
Am o mică colecţie de bancnote din România, Moldova, Rusia, URSS, Transnistri etc. Între ei este şi o bancnotă din Moldova, mai specială. Este una din primele bancnote după ce sa destrămat URSS ce a fost făcută pentru moldova exclusiv. Ce ma uimit a fost desenul de pe ele. Pe mine şi la bancnotele de azi mă uimeşte simplitatea şi în acelaş timp dizainul greu şi unic al desenelor de pe lei, dar pe aceştia e ceva şi mai special. Voi pune două foto mai jos să le vedeţi dar din păcate nu se vede toată frumuseţea şi toate detaliile ca în realitate.
Deci după ce am admirat şi am cercetat puţin bancnota am făcut aşa o comparaţie pentru că altfel nu pot explica. Dacă e altfel aş spune doar că oamenii ce au lucrat asupra creării bancnotelor aveau un talent, o răbdare şi o măiestrie deosebită. Nici nu ştiu cum e posibil să faci aşa linii curate şi grele care se intersectează fără a avea nici un dispozitiv special la îndemînă. Dizainul însuşi e atît de greu că nu îmi pot închipui cum au făcut ei atîtea linii fără a face măcar o greşeală. Din cîte încercări li sa primit ? Cît timp lea luat ?. Cred că şi voi vă gîndiţi deja acum că ori erau nişte Picaso şi alţi mari pictori, sau aveau photoshop :D
Rămîne să decideţi fiecare pentru sine.

10 comentarii:

  1. Generatia moderna aparent e incapabila de a scrie un program care picteaza graficul unei functii matematice?

    RăspundețiȘtergere
  2. ultimu desen e lineto() and friends, plus matematica cu sinusuri si cosinusuri.

    RăspundețiȘtergere
  3. in 92 erau populare formate alde PCX si existau libraries pentru a-ti salva creatia in acest format. alde photoshop intrau in actiune deja dupa aia.

    RăspundețiȘtergere
  4. referitor concret la photoshop pot sa-ti confirm ca in 94 el aici la sigur deja exista.
    cu ochii mei vazusem cum in el se fac etichete pentru vinuri.
    nu am practic nici o suspiciune ca exista si in 92.

    RăspundețiȘtergere
  5. a, da, bai, exista si in 92.
    la alde basa press se jucase unu cu el si montase unui militar ochiu sus pe chipiu in loc de cocarda. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. dbaleanu: întrebi sau ne spui că e aşa că nu te mai înţeleg.
    vv: mai pe scurt pe lingă matematică şi toate celelalte lucruri dintro glumă am aflat ceva nou că chiar exista pe atunci şi photoshop, interesant. totuşi cum nai da ai noştri erau maieştri, se vede că ştiau bine cum să se folosească şi de matematică şi de tehnică şi de tot

    RăspundețiȘtergere
  7. mai pot sa-ti zic o chestie. calculatoarele capabile sa opereze grafica cu asa rezolutie ca pentru bancnote costau mult peste mia de dolari pe atunci.

    RăspundețiȘtergere
  8. o da, aici nici nu mă îndoiam că e aşa, eu chiar aş fi început suma cu vreo 3000 dar dacă spui mult peste mia e înţeles că tot departe teai gîndit ca şi mine.

    RăspundețiȘtergere
  9. pai cu tot cu periferice (scaner, imprimanta) sarea peste 3000. eu cu mia mea ma refeream doar la comp.

    RăspundețiȘtergere
  10. la asa rezolutie scanerul si imprimanta fiecare din ele putea sa sara peste mie.

    RăspundețiȘtergere