marți, 10 mai 2011

De la mine


DACĂ AVEŢI GHINION SĂ AVEŢI NOROC.

Dacă aveţi ghinionul în viaţă să fiţi bolnavi de ceva atunci să fiţi bolnavi de daltonism. De ce ? Acuş explic.
Eu sunt daltonic. Pot să vă spun toate plusurile pe care le am de la aceasta.
În primul rînd este un defect ce nu afectează deloc restul sănătăţii. E un defect ce nu ma făcut nici o dată să mă simt mai prejos de alţii sau să mă complexez în preajma celor ce disting toate culorile.
Acum spun care sunt celelalte plusuri :
1.      Chiar dacă aveţi această deficienţă, nimeni nici o dată nu vă crede. Toţi cred că glumiţi şi abia după ce vorbesc cu rudele sau prietenii voştri pot să creadă că chiar aşa şi este.
2.      Dacă spuneţi cuiva despre aceasta veţi fi o jumătate de oră ( cel puţin ) pus să spuneţi toate culorile. Este ca o joacă veselă şi pentru voi şi ceilalţi. Vă spun mai mult chiar e distractiv.


3.      Faptul că nu distingeţi unele culori nu vă împiedică să faceţi o carietă de success în orice domeniu. Mulţi spun că nu veţi putea conduce maşina. Vă spun nu este aşa deoarece pe semafor sunt doar trei, maxim patru culori ce mereu sunt diferite, luminează pe rînd, ba chiar sunt aranjate în o ordine specială ce mereu este aceiaşi, deci puteţi pur şi simplu învăţa ce faceţi cînd luminează sus, la mijloc şi jos.
4.      Sunteţi un om deosebit de ceilalţi. Şi aşa vor crede toţi nu doar dumneavoastră.
5.      Toţi din jur ( cel puţin 85% ) se vor arăta mai „proşti” dacă să vorbim aşa, deoarece nimeni nu înţelege bine în ce constă această boală. Toţi cred că înseamnă că nu vedeţi deloc culorile cînd boala constă în : DALTONÍSM s. n. Defect al vederii care constă în incapacitatea de a distinge culorile, în special roșul de verde. – Din fr. daltonisme. 
Sursa: DEX '98 |
6.      Dacă sunteţi băiat atunci cu uşurinţă acesta este un motiv sau o temă de discuţii cu o domnişoară unde veţi glumi, astfel inima ei va fi uşor furată :D Credeţimă, chiar am observat nu ştiu de ce dar le atrage mult. În cazul domnişoarelor e la fel.
7.      La orele de desen la şcoală şi tot restul vieţii veţi putea desena mere cărămizii, sure şi cum vreţi şi toţi vă vor aprecia la maxim pentru aceasta.
8.      Veţi puptea purta orice haină, de orice culoare, veţi putea mobila casa cum vreţi şi nimeni nu are ce să vă spună.
9.      Chiar dacă purtaţi rozov nimeni nu vă va spune că sunteţi de altă orientare sexuală şi însuşi vouă vă va fi totuna :D
10.  Puteţi dărui cadouri oricui de orice culoare şi nimeni nu vă va obijdui. ( Eu unul am păţito că am cadonat unui prieten la ziua lui o ramă rozovă, sigur că el ma înţeles pentru că eu cînd am cumpărato credeam că e albastră :D ).
 Şi multe alte plusuri.

p.s. aveţi o şansă mai mare să visaţi în culori decît cei ce nu au această boală :D
p.s. dar dacă sincer mai bine să fiţi sănătoşi tun, asta vo urez. SĂ FIŢI SĂNĂTOŞI !

p.s controlaţi şi voi dacă sunteţi daltonici :D

2 comentarii: